Bank Pocztowy zanotował prawie 10-krotny wzrost konwersji od pierwszego kontaktu z Klientem do sprzedaży produktów i usług w pierwszym pełnym miesiącu po wdrożeniu CRM w chmurze obliczeniowej. Nowoczesne technologie pomagają w Banku Pocztowym zwiększyć liczbę nowych klientów oraz sprzedaż nowych produktów. W nowym systemie liczba rejestrowanych zgłoszeń od klientów wzrosła o 36,8%, w porównaniu do średniego miesięcznego wyniku w 2022 roku, a wiadomości od nowych klientów stanowiły 97,8 % zgłoszeń. Zarząd Banku jest przekonany, że w średnioterminowej perspektywie wdrożenie systemu Dynamics CRM przełoży się dynamiczny wzrost liczby klientów oraz sprzedaży produktów. Partnerem wspierającym wdrożenie systemu CRM firmy Microsoft jest PwC Polska.
Bank Pocztowy w pierwszym półroczu 2023 r. wypracował wynik finansowy netto na poziomie 106,5 mln złotych, w porównaniu do 49,3 mln złotych wygenerowanych w analogicznym okresie roku 2022. Jest to najwyższy wynik w historii Banku Pocztowego odnotowany po półroczu, jak również w ujęciu całorocznym. Bank uzyskał wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) na poziomie 51,5%. Takie wyniki Banku są efektem przede wszystkim dwóch czynników - wzrostu wyniku odsetkowego, który nastąpił na skutek wzrostu stóp procentowych oraz zakończonego z sukcesem Planu Naprawy, który pozwolił na obniżenie kosztów, a także umożliwił wprowadzenie usprawnień technologicznych oraz uatrakcyjnienie oferty w zakresie wybranych produktów i usług bankowych. W najbliższym czasie Zarząd Banku planuje skoncentrować się na wdrażaniu nowej strategii na lata 2023-2026, która pozwoli na dynamiczny rozwój Banku. Po uzyskaniu zgody KNF na zaliczenie wyniku finansowego II kwartału 2023 r. do kapitału podstawowego Tier 1, wszystkie miary kapitałowe będą znajdować się na bezpiecznych poziomach wynikających z Planu Naprawy.
Bank Pocztowy, jako pierwsza i jedyna instytucja finansowa w Polsce, oferuje kartę biometryczną. Właśnie rozpoczął drugą edycję wydawania tych wyjątkowych kart dla klientów indywidualnych. Odbiór pierwszej edycji projektu był bardzo pozytywny, stąd decyzja o kontynuacji wydawania kart biometrycznych. Ponowne udostępnienie karty dla klientów indywidualnych jest ukłonem w kierunku nowoczesnego społeczeństwa, które oczekuje wygody i bezpieczeństwa w korzystaniu z rozwiązań bankowych.
Bank Pocztowy, w porozumieniu z Ministerstwem Cyfryzacji oraz z partnerem technologicznym – firmą Digital Gateways, od września br. wprowadza możliwość korzystania z mobilnego dokumentu mDowód. Tym samym Bank Pocztowy znalazł się się wśród banków, w których klienci mogą potwierdzać tożsamość mDowodem z aplikacji mObywatel. Możliwość posługiwania się w placówkach mobilnym dokumentem tożsamości mDowód zastąpi konieczność posiadania przy sobie dowodu plastikowego.
Bank Pocztowy od września br. rozpocznie program społeczny „Cyberdojrzali – bądź mądrzejszy od oszusta”. Głównym celem projektu jest edukacja osób dojrzałych z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz świadomego poruszania się w świecie finansów. Jak przyznają organizatorzy akcji, znajomość zagrożeń i umiejętność szybkiego reagowania jest niezbędna, jeśli chcemy pozostać bezpieczni online. Do udziału w Programie Bank Pocztowy zaprosił m.in. ekspertów z Policji oraz UOKiK-u.
Na posiedzeniu 22 sierpnia 2023 r. Rada Nadzorcza Banku Pocztowego powołała z dniem 01 września 2023 r. Dominika Matuszewskiego do składu Zarządu Banku Pocztowego S.A. XII kadencji i powierzyła mu pełnienie funkcji Wiceprezesa Zarządu Banku Pocztowego.
W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.