Blisko co piąty dorosły Polak w ostatnich dwóch latach sięgnął po pożyczkę lub kredyt gotówkowy – wynika z badania SW Research, zrealizowanego dla Banku Pocztowego. Najczęściej byli to mieszkańcy średnich miast, osoby w wieku 35–49 lat, zarabiające powyżej mediany krajowej, ale legitymujące się wykształceniem średnim zawodowym. Nieco częściej na dodatkowe finansowanie decydowały się także gospodarstwa domowe liczące co najmniej cztery osoby. W zdecydowanej większości (69%) decyzja badanych o zaciągnięciu zobowiązania była przemyślana i zaplanowana, a aż 70% respondentów podkreśla, że była również konieczna w ich sytuacji życiowej.
Bank Pocztowy rozszerzył usługę automatycznych płatności za przejazdy autostradami aplikacji mobilnej Pocztowy dostępnej na telefony z systemem Android. Od teraz klienci Banku mogą korzystać z Autopay na wielkopolskim odcinku autostrady A2 (Poznań–Konin). Usługa działa w pełni automatycznie – wystarczy, że klient zarejestruje pojazd w aplikacji, wybierze konto bankowe jako metodę płatności, a system rozpozna tablice rejestracyjne przy wjeździe i zjeździe z autostrady. Opłata pobierze się bezpośrednio z rachunku, a fakturę można pobrać z poziomu aplikacji.
W pierwszym półroczu 2025 r. Bank Pocztowy zwiększył wyniki finansowe w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto wyniósł 102,6 mln zł, a suma bilansowa osiągnęła 10 517,6 mln zł. Bank utrzymuje wysokie tempo akumulacji kapitału, a poziom zwrotu z kapitału (ROE netto) pozostaje nadal wysoki i wyniósł w omawianym okresie 21,3%. Świadczy to o efektywnym wykorzystaniu kapitału przez Bank, co potwierdza marża odsetkowa na poziomie 5,1%. Jednocześnie o blisko 10% (w ujęciu wartościowym) w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku wzrosła sprzedaż kredytów dla Klientów indywidualnych Banku.
Nowi klienci Banku Pocztowego mogą zyskać nawet 700 zł, zakładając i aktywnie korzystając z „Konta w Porządku”. Premię można otrzymać dzięki dwóm niezależnym promocjom - „Aktywni Zyskują II” oraz „Bezcenny Start z Bankiem Pocztowym”, które nagradzają transakcje kartą i regularne wpływy na konto. W obu promocjach można uczestniczyć jednocześnie, a dołączenie do nich jest możliwe do końca listopada. W ostatnim czasie Bank Pocztowy zaproponował nowym klientom promocję na otwarcie Konta Oszczędnościowego z jednym z najwyższych oprocentowań na rynku 7%.
Bank Pocztowy wprowadził możliwość zakładania rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego (ROR) za pomocą wideoweryfikacji, dostępnej przez aplikację mobilną Pocztowy. Rozwiązanie skierowane jest do nowych klientów i stanowi alternatywę dla dotychczasowych form zakładania kont – w placówkach oraz w kanałach zdalnych z wykorzystaniem usługi Account Information Service (AIS). Cały proces odbywa się online i – przy spełnieniu określonych warunków technicznych – może zostać zakończony w ciągu kilku minut.
Bank Pocztowy zakończył wdrożenie usługi PocztowyID, umożliwiającej klientom zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą mojeID od Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR). Dzięki temu klienci mogą m.in. założyć Profil Zaufany, uzyskać dostęp do danych urzędowych, m.in. podatkowych, zdrowotnych, ubezpieczeniowych oraz składać wnioski i podpisywać dokumenty na stronach administracji publicznej. Wcześniej, od kwietnia 2025 roku, usługa była dostępna wyłącznie w obszarze komercyjnym – do zdalnego potwierdzania tożsamości przy zawieraniu umów z firmami ubezpieczeniowymi czy operatorami telekomunikacyjnymi.
W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.