Badania zrealizowane na zlecenie Banku Pocztowego pokazały, że ponad połowa osób po 40. roku życia miała styczność z cyberoszustwem, a 53% respondentów zetknęło się z próbą oszustwa – m.in. „na dopłatę do paczki”, „na wnuczka”, „na pracownika banku” czy „na sprzedaż na popularnym portalu”. Wyniki te potwierdzają, że edukacja w zakresie bezpieczeństwa w sieci wciąż jest niezbędna. W odpowiedzi na te potrzeby, 11 czerwca 2025 r. w Warszawie odbędzie się III Konferencja dla Cyberdojrzałych – stacjonarne wydarzenie organizowane przez Bank Pocztowy. Spotkanie będzie okazją do międzypokoleniowej wymiany doświadczeń oraz wzmocnienia kompetencji cyfrowych w zakresie rozpoznawania zagrożeń i bezpiecznego korzystania z internetu.
Bank Pocztowy rozpoczął nową kampanię radiową, zachęcając klientów do odwiedzenia placówek Banku Pocztowego oraz strony internetowej. To już druga odsłona działań reklamowych w tym roku, oparta na sprawdzonym i dobrze przyjętym przez słuchaczy formacie krótkich, 15-sekundowych spotów z dialogami małżeństwa. Letnia edycja kampanii Banku koncentruje się na potrzebach Polaków związanych z sezonem wakacyjnym. Motywami przewodnimi komunikacji są m.in.: zakup sprzętu ogrodowego, montaż klimatyzacji, czy remont mieszkania. Kampania potrwa do 29 czerwca br. i będzie prowadzona w ogólnopolskich stacjach radiowych.
Bank Pocztowy, jako jeden z pierwszych banków w Polsce, udostępnił klientom możliwość zdalnego odblokowania bankowości internetowej za pomocą aplikacji mObywatel. Nowa funkcjonalność pozwala zarówno klientom detalicznym, jak i mikroprzedsiębiorstwom samodzielnie przywrócić dostęp do konta i ustawić nowe hasło – bez konieczności kontaktu z Infolinią czy wizyty w placówce banku. Po wybraniu opcji „Odblokuj dostęp” na stronie logowania do Pocztowy24, klient może skorzystać z jednej z dwóch metod weryfikacji: odpowiedzi na pytania weryfikacyjne lub potwierdzenia danych w aplikacji mObywatel – poprzez zeskanowanie kodu QR lub wprowadzenie kodu wyświetlonego w serwisie. Wdrożone rozwiązanie zwiększa wygodę korzystania z bankowości internetowej i potwierdza zaangażowanie banku w rozwój nowoczesnych, bezpiecznych usług cyfrowych.
Bank Pocztowy uruchomił pierwszą fazę wdrożenia usługi PocztowyID, umożliwiającej zdalne potwierdzanie tożsamości klientów z wykorzystaniem usługi Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) - mojeID. Na obecnym etapie funkcjonalność została udostępniona wyłącznie w obszarze komercyjnym – od teraz użytkownicy mogą szybciej i sprawniej załatwiać sprawy wymagające potwierdzenia tożsamości, np. zawrzeć zdalnie umowę z partnerami zewnętrznymi, takimi jak firmy ubezpieczeniowe czy operatorzy telekomunikacyjni. Zakończenie drugiego etapu - integracji z e-usługami administracji publicznej, wdrażane we współpracy z KIR, planowane jest w II kwartale tego roku. Klienci Banku Pocztowego zyskają wtedy możliwość korzystania z usług online oferowanych przez podmioty publiczne, w tym uwierzytelnianie użytkownika przy zakładaniu i korzystaniu z Profilu Zaufanego.
Bank Pocztowy rusza z kolejną edycją programu edukacyjno-społecznego „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta”, poświęconego budowaniu świadomości na temat cyberzagrożeń oraz rozwijaniu umiejętności bezpiecznego poruszania się w cyfrowym świecie. W ramach tegorocznych działań zaplanowano cztery bezpłatne webinary oraz konferencję poświęconą bezpieczeństwu w internecie. Nowością jest rozszerzenie programu o działania edukacyjne skierowane do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, szczególnie w miejscowościach poza dużymi ośrodkami miejskimi. Partnerem programu jest Komenda Stołeczna Policji.
Bank Pocztowy rozpoczął kampanię radiową skierowaną do osób przygotowujących się do większych wydatków w okresie wiosennym – od wypoczynku majówkowego, przez remonty, po zakupy związane z Wielkanocą i Komunią dziecka. Klienci są zachęcani do odwiedzenia strony internetowej oraz placówek Banku Pocztowego, aby sprawdzić, w jaki sposób bank może pomóc w realizacji ich potrzeb. Kampania potrwa do 4 maja br. i będzie emitowana w regionalnych i ogólnopolskich rozgłośniach radiowych m.in. w RMF FM, Radiu ZET, a także w Polskim Radiu, Antyradiu, Meloradiu, Radiu Złote Przeboje.
W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.