Klienci Banku Pocztowego mogą już dodawać swoje karty płatnicze bezpośrednio do portfeli cyfrowych Google Pay i Apple Pay, korzystając wyłącznie z aplikacji mobilnej Banku. Tym samym Bank Pocztowy kontynuuje rozwój oferty cyfrowej, zapewniając klientom nowoczesne rozwiązania płatnicze, które sprawiają, że zarządzanie finansami staje się jeszcze łatwiejsze i bardziej wygodne. Uruchomienie nowej funkcji w aplikacji mobilnej umożliwi klientom Banku Pocztowego szybszy i wygodniejszy dostęp do swoich środków, zarówno podczas płacenia w sklepach stacjonarnych, jak i dokonywania zakupów online.
W kwietniu br. rozpoczną się kolejne wydarzenia w programie edukacyjno-społecznym Banku Pocztowego „Cyberdojrzali. Bądź mądrzejszy od oszusta”. Świadomość cyberzagrożeń oraz umiejętność skutecznego reagowania są kluczowe dla zachowania bezpieczeństwa w internecie. Dlatego Bank kontynuuje swoje działania z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz świadomego poruszania się w świecie finansów. Jak informuje Radosław Kazimierski, Dyrektor Departamentu Marketingu i PR Banku Pocztowego w najbliższym czasie, w ramach cyklu bezpłatnych spotkań przewidziano 4 webinary oraz konferencję o tematyce bezpieczeństwa w internecie. Partnerem programu jest Komenda Stołeczna Policji.
Bank Pocztowy do 2030 roku chce osiągnąć neutralność klimatyczną w obszarach własnej działalności. Wymiana floty na samochody zero i niskoemisyjne oraz wzrost wykorzystania energii elektrycznej z Odnawialnych Źródeł Energii (OZE) w Centralach Banku oraz niektórych placówkach to kolejne kroki podejmowane przez Bank Pocztowy w celu ochrony środowiska. Prezes Zarządu Banku Pocztowego Jakub Słupiński przyznaje, że wdrażane działania proekologiczne, zgodne z przyjętą w czerwcu ubiegłego roku Strategią Banku, ograniczą emisję dwutlenku węgla i obniżą do 2026 roku ślad węglowy Banku. Ustalony obecnie cel na rok 2026 to około 32% względem roku 2022 traktowany przez Bank jako referencyjny.
Bank Pocztowy w 2023 roku wypracował wynik finansowy netto w wysokości 223,8 mln zł, wyższy o 118,8 mln zł, tj. o 113,1% w porównaniu do 2022 r. Jest to najwyższy wynik w kilkudziesięcioletniej historii Banku Pocztowego odnotowany w ujęciu całorocznym. Jednocześnie w 2023 r. Bank osiągnął wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) na poziomie 49,5%, o 18,9 p.p. wyższy r/r o czym zadecydował wzrost zysku netto mimo jednoczesnego wzrostu wartości kapitałów własnych. Jeszcze w tym kwartale Bank planuje zakończyć zrealizowany z sukcesem Plan Naprawy w obszarze kapitałowym. W opinii Zarządu Banku dobra kondycja finansowa Banku oraz realnie wdrażana w życie nowa strategia na lata 2023-2026 pozwolą na dalszy rozwój Banku Pocztowego w kolejnych okresach.
Bank Pocztowy od lutego br. rozpoczyna nową promocję skierowaną do osób, które otworzą w Banku konto osobiste wraz z kartą debetową, którą zarejestrują w Programie Bezcenne® Chwile oraz spełnią pozostałe warunki promocji. Jeden Klient może otrzymać do 300 zł w formie punktów w Programie i przeznaczyć je m.in. na vouchery do wybranych sklepów, na paliwo z CircleK, czy bilety do kina. Akcja promocyjna potrwa do końca kwietnia 2024 roku lub do wyczerpania puli nagród.
Bank Pocztowy rozpoczął wydawanie nowej, ekologicznej, odsłony karty debetowej do rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego. Karta wytwarzana ze skrobi kukurydzianej jest kolejnym, po karcie wirtualnej, produktem Banku Pocztowego, który idealnie odpowiada na trendy rynkowe zmierzające ku ograniczeniu zużycia plastiku w środowisku naturalnym. Nowa karta z logo Poczty Polskiej została wzbogacona o dodatkowy atut - Blind notch, czyli małe wcięcie na krótszej krawędzi, będące udogodnieniem dla osób słabowidzących i niewidomych. Joanna Moskalik, p.o. Dyrektora Departamentu Produktów Detalicznych i Usług Płatniczych szacuje, że do końca tego roku Bank Pocztowy planuje wydać ok. 10 000 sztuk nowoczesnej karty.
W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.