zaslepkaNoBorder

r.

Konsorcjum Banku Pocztowego S.A., PKO Banku Polskiego S.A. i eService Sp. z o.o. dostarczy terminale i nowoczesne usługi płatnicze dla Poczty Polskiej S.A.

Dzięki nowemu kontraktowi podpisanemu z konsorcjum tworzonym przez Bank Pocztowy S.A., PKO Bank Polski S.A. i eService Sp. z.o.o., od 1 lipca br. Klienci Poczty Polskiej S.A. będą mogli jeszcze wygodniej płacić kartą oraz z wykorzystaniem płatności mobilnych w 4700 placówkach i u 3500 kurierów.

Poczta Polska podpisała nową umowę, której przedmiotem jest dzierżawa terminali POS oraz obsługa transakcji kartami płatniczymi we współpracy z Bankiem Pocztowym, PKO Bankiem Polskim (Agent Rozliczeniowy) oraz eService. Liderem konsorcjum jest Bank Pocztowy, a nowopodpisana umowa zapewnia Klientom dostęp do płatności bezgotówkowych w sieci 4700 placówek Poczty Polskiej oraz u 3500 kurierów przez kolejne trzy lata.

– Liczba transakcji kartami w placówkach Poczty Polskiej, od wprowadzenia w nich terminali POS przed trzema laty systematycznie wzrasta. Poza naturalnymi dla wielu z nas transakcjami bezgotówkowymi, mowa także o innych usługach typu cash-back, płatności BLIK czy doładowanie telefonu. Kontrakt zawarty z konsorcjum, którego liderem jest Bank Pocztowy, pozwoli na zwiększenie synergii pomiędzy Bankiem i Pocztą oraz stwarza większe możliwości budowania rozwiązań usług finansowych w przyszłości – mówi Grzegorz Kurdziel, Wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.

– To dla mnie bardzo ważne, że Bank Pocztowy jest liderem konsorcjum dostarczającego i obsługującego terminale POS w szerokiej sieci Poczty Polskiej. To kolejny obszar, w którym wspólnie z naszymi akcjonariuszami i partnerem technologicznym działamy na rzecz obrotu bezgotówkowego
w Polsce, ale także wyraz rosnącej roli usług finansowych w Poczcie, z Bankiem Pocztowym jako ich integratorem –
mówi Robert Kuraszkiewicz, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

Zainstalowane w placówkach Poczty Polskiej terminale POS pozwalają korzystać z wielu nowoczesnych usług. Oprócz akceptacji płatności kartami VISA i Mastercard oraz wielu innych organizacji płatniczych, Klienci mają do dyspozycji płatności BLIKiem, płatności w walucie karty (DCC), doładowania telefonów komórkowych kartą czy usługę cash-back, pozwalającą wypłacać gotówkę z karty w placówce pocztowej.

– Ciekawą i wartą odnotowania usługą, dostępną dla klientów Poczty Polskiej, są także kody Paysafecard, czyli unikatowa kombinacja znaków, pozwalająca na dokonywanie płatności m.in. w serwisach internetowych. Jako partner technologiczny działający w konsorcjum rynkowych liderów, chcemy dostarczać jego członkom i ich klientom wygodne i zaawansowane rozwiązania płatnicze. Wiemy, że posiadacze kart oczekują łatwego dostępu do tego typu usług. Wskazują na to m.in. nasze autorskie badania i testy konsumenckie  – mówi Joanna Seklecka, Prezes Zarządu eService Sp. z.o.o.

Poczta Polska jako pierwsza na krajowym rynku wprowadziła ponadto unikatowe rozwiązanie płatnicze umożliwiające bezgotówkowe opłacenie paczki pobraniowej. Usługa jest dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Klienci Poczty Polskiej podczas odbioru przesyłki bezpośrednio od kuriera czy w placówce pocztowej mogą też bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów opłacić bezgotówkowo należność wynikającą z usługi pobrania.

Ponadto, samoobsługowe urządzenia nadawczo-odbiorcze Poczty Polskiej S.A. w tzw. strefach 24h również posiadają terminale do płatności kartami, co znacznie podnosi wygodę oraz szybkość skorzystania z usługi.

W najbliższym czasie Konsorcjum wraz z Pocztą planuje wprowadzenie nowych usług z wykorzystaniem możliwości, jakie dają terminale, w tym rozszerzenie akceptacji płatności kartami w ramach oferowanego wachlarza produktów Totalizatora Sportowego.

 


Kontakt dla mediów

Bartosz Trzciński

Rzecznik Prasowy

b.trzcinski@pocztowy.pl

Powiązane artykuły