Baner Biuro Prasowe 1200x600px zmiany p24 WCAG 8-07-2025

r.

Bezpiecznie, prosto i bez barier – Bank Pocztowy wprowadza zmiany zgodne z Web Content Accessibility Guidelines

Już od lipca br. proces logowania do bankowości internetowej Pocztowy24 i aplikacji mobilnej Pocztowy zostanie dostosowany do wytycznych WCAG (Web Content Accessibility Guidelines), co oznacza jeszcze większą dostępność usług cyfrowych dla wszystkich klientów Banku Pocztowego. Działania te mają na celu uczynienie bankowości bardziej przyjazną, zrozumiałą i intuicyjną – zarówno dla osób starszych, jak i dla klientów ze szczególnymi potrzebami. Bank Pocztowy stopniowo przekształca swoje kanały cyfrowe, by spełniały nie tylko normy techniczne, ale również realne potrzeby wszystkich użytkowników.

Dostępność cyfrowa to dziś jeden z ważniejszych standardów projektowania usług online – także w sektorze bankowym. Klienci Banku Pocztowego już w lipcu będą korzystać z nowej wersji ekranu logowania w serwisie Pocztowy24 oraz w aplikacji mobilnej Pocztowy. Zmiany zostały zaprojektowane zgodnie z zasadami dostępności i uproszczone z myślą o wygodzie oraz komforcie użytkowników. Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) to zbiór międzynarodowych wytycznych dotyczących tworzenia treści internetowych, które mają być bardziej dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami. Te wytyczne pomagają w projektowaniu i rozwijaniu stron internetowych, aplikacji mobilnych i innych treści cyfrowych, tak aby były użyteczne dla wszystkich, niezależnie od ich sprawności. 

Wśród wdrożonych zmian znalazło się m.in. zastąpienie tła zdjęciowego jednolitym, kontrastowym kolorem, co ułatwia korzystanie z serwisów osobom niedowidzącym. Uproszczono również układ stron logowania – saldo konta jest teraz prezentowane w bardziej przejrzysty sposób, a elementy interfejsu, takie jak przyciski, zostały powiększone i zyskały lepszy kontrast. Jednocześnie uproszczono warstwę językową – bank stawia na komunikację w prostym, zrozumiałym języku, co pozwala uniknąć niejasności i pozytywnie wpływa na doświadczenia użytkowników.

Zależy nam na tym, aby dostęp do usług bankowych nie był uzależniony od wieku, sprawności czy poziomu zaawansowania technologicznego. Dostępność to dla nas nie tylko obowiązek, ale konkretna wartość – chcemy, aby każdy klient czuł się pewnie i bezpiecznie, korzystając z naszych serwisów cyfrowych. Dlatego konsekwentnie wprowadzamy zmiany, które nie tylko ułatwiają obsługę bankowości, ale też eliminują bariery, z jakimi na co dzień mogą mierzyć się osoby starsze, osoby ze szczególnymi potrzebami czy klienci mniej zaawansowani cyfrowo. To element szerszej transformacji, której celem jest inkluzywność – rozumiana nie jako jednorazowe dostosowanie, ale jako trwała cecha całego ekosystemu bankowego mówi Jarosław Gawroński, Naczelnik Wydziału Rozwoju Bankowości Cyfrowej Banku Pocztowego

Bank Pocztowy nie poprzestaje na tych zmianach. W kolejnych miesiącach planowane są dalsze udoskonalenia – m.in. uproszczona zostanie nawigacja w serwisach, co pozwoli na bardziej intuicyjne poruszanie się po bankowości internetowej i mobilnej. Jeszcze prostsze będzie korzystanie  z transakcji dokonywanych BLIK-iem.

Bank konsekwentnie dostosowuje swoje kanały cyfrowe tak, aby zapewnić wszystkim użytkownikom równy i wygodny dostęp do swoich usług. Ostatnio Bank Pocztowy, jako jeden z pierwszych banków w Polsce, udostępnił klientom możliwość zdalnego odblokowania bankowości internetowej za pomocą aplikacji mObywatel. Nieco wcześniej Bank Pocztowy uruchomił pierwszą fazę wdrożenia usługi PocztowyID, umożliwiającej zdalne potwierdzanie tożsamości klientów z wykorzystaniem usługi Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) – mojeID. Wcześniejsze udoskonalenia obejmowały m.in. uproszczenie Pulpitu w aplikacji mobilnej, wprowadzenie funkcji przelewu zwrotnego do nadawcy, ułatwione pobieranie potwierdzeń operacji. Wszystkie te zmiany mają na celu zwiększenie dostępności, bezpieczeństwa i wygody korzystania z usług bankowych.


Załączniki

Baner Biuro Prasowe 1200x600px zmiany p24 WCAG 8-07-2025

Baner Biuro Prasowe 1200x600px zmiany p24 WCAG 8-07-2025

Baner_Biuro Prasowe_1200x600px_zmiany p24_WCAG_8-07-2025.png

rozmiar pliku: 126,8 kB

Kontakt dla mediów

Bartosz Trzciński

Rzecznik Prasowy

b.trzcinski@pocztowy.pl

Powiązane artykuły