100 lat bankowości pocztowej 2.jpg

r.

Bank Pocztowy gotowy do dynamicznego rozwoju. Bankowość Pocztowa w Polsce ma już 100 lat

Bankowość Pocztowa w Polsce ma już 100 lat. W lutym 1919 r. do życia powołana została instytucja wzorowana na już istniejących wówczas w Europie bankach pocztowych, mająca gwarantować powszechny dostęp do usług finansowych.  Dziś, sto lat później przedstawiciele Banku Pocztowego podkreślają, że wchodzimy w fazę dynamicznego rozwoju bankowości pocztowej w Polsce.

W lutym 1919 roku, w celu zapewnienia wszystkim obywatelom równych szans w dostępie do podstawowych usług finansowych, Naczelnik Państwa Józef Piłsudski podpisał dekret o utworzeniu Pocztowej Kasy Oszczędnościowej. Instytucja wzorowana była na funkcjonujących wówczas w Europie bankach pocztowych, które już wtedy odgrywały istotną rolę systemową w Państwach.

– Bank Pocztowy generuje lepsze wyniki niż rok temu, wzrasta akcja kredytowa, a naszym klientom zaoferowaliśmy nowoczesną mobilną bankowość EnveloBank oraz nowe rozwiązania płatności mobilnych. Co ważne, wzrasta też sprzedaż w kanale Poczty Polskiej, czyli naszego naturalnego partnera, poprzez sieć liczącą 4,7 tys. placówek. Wykonana w ostatnim czasie praca oraz widoczna już poprawa wyników to dobry prognostyk w perspektywie długoterminowej jeśli chodzi o rozwój Banku Pocztowego w ciągu kilku najbliższych latmówi Robert Kuraszkiewicz, Prezes Banku Pocztowego.

Z okazji setnej rocznicy uruchomienia Pocztowej Kasy Oszczędnościowej zorganizowana została konferencja „100 lat Bankowości Pocztowej”, będąca okazją do dyskusji na temat roli bankowości pocztowej na krajowym rynku finansowym.

– Historia i przykłady wielu krajów wskazują wyraźnie, że bankowość pocztowa może odgrywać istotną rolę w budowie nowoczesnego sektora usług finansowych. Korzyści z synergii instytucji pocztowej i finansowej są nie do przecenienia, a harmonijna współpraca krajowych spółek dla lepszego wykorzystania ich potencjału gospodarczego, z poczuciem i zrozumieniem nadrzędności interesu publicznego jest obecnie kluczowapodkreśla Robert Kuraszkiewicz.

Organizatorem konferencji „100 lat Bankowości Pocztowej” był Bank Pocztowy, a Partnerami wydarzenia: Poczta Polska, Mastercard oraz MoneyGram.


Załączniki

Wyzwaniem dla Banku Pocztowego jest cyfryzacja, rozwój e-commerce, zwiększenie potencjału sprzedażowego przez sieć Poczty Polskiej oraz rozszerzenie bazy klientów, poinformował prezes banku Robert Kuraszkiewicz w rozmowie z ISBnews.TV z okazji 100-lecia bankowości pocztowej w Polsce. 
Bank Pocztowy w 2019 roku bardzo dobrze wykorzystuje koniunkturę gospodarczą na budowę procesów optymalizacji, restrukturyzację salda kredytowego, zmniejszenia wpływu złych kredytów na sumę bilansową banku.  
- Myślę, że w tych wszystkich aspektach będzie się czym pochwalić, że Bank Pocztowy jest gotowy do budowania przyszłości, a nie rozwiązania problemów przeszłości. Intensywnie pracujemy nad tym, żeby rok 2019 się skończył tak, jak planujemy - powiedział Kuraszkiewicz podsumowując mijający rok.  
Więcej również na: https://www.isbnews.tv

100-lecie bankowości pocztowej: Bank Pocztowy pracuje nad wspólną ofertą e-commerce z Pocztą Polską

100-lecie bankowości pocztowej: Bank Pocztowy pracuje nad wspólną ofertą e-commerce z Pocztą Polską.bin

rozmiar pliku: 0.0 MB

100 lat bankowości pocztowej 1.jpg

100 lat bankowości pocztowej 1.jpg

100 lat bankowości pocztowej 1.jpg

rozmiar pliku: 3.5 MB

100 lat bankowości pocztowej 2.jpg

100 lat bankowości pocztowej 2.jpg

100 lat bankowości pocztowej 2.jpg

rozmiar pliku: 3.7 MB

Kontakt dla mediów

Bartosz Trzciński

Rzecznik Prasowy

b.trzcinski@pocztowy.pl

Powiązane artykuły