400 000 Klientów detalicznych w Banku Pocztowym

Bank Pocztowy w liczbach, Nowości, zmiany, wyróżnienia dla oferty, O Banku Pocztowym

Od początku roku do grona Klientów Banku Pocztowego dołączyło ok. 25 tys. osób, dzięki czemu liczba Klientów przekroczyła 400 tys.

Tak dynamiczny przyrost pokazuje, iż Bank zgodnie z planem na koniec roku będzie obsługiwał już ponad 500 tys. Klientów.

Dodatkowo, poza Klientami indywidualnymi i mikroprzedsiębiorstwami posiadającymi rachunki rozliczeniowe lub inne produkty bankowe, Bank Pocztowy obsługuje także osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą i korzystające z Pocztowego Konta Giro Składka. Z konta tego, służącego do regulowania składek ZUS oraz podatków z tytułu prowadzenia działalności, korzysta obecnie ok. 200 tys. Klientów. W najbliższym czasie Bank planuje uatrakcyjnić ofertę Pocztowych Kont Firmowych, by zachęcić m.in. użytkowników Giro Składki do szerszego korzystania z rachunków firmowych.

Bank Pocztowy przyciąga prostymi, atrakcyjnymi produktami. Liczba użytkowników rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych przekroczyła 250 tys., a na zaciągnięcie kredytu w Banku zdecydowało się ponad 100 tys. osób. – Od początku roku nie maleje zainteresowanie Nowym Kontem Oszczędnościowym. W ciągu zaledwie pięciu miesięcy od wprowadzenia do oferty, z NKO skorzystało już ponad 70 tys. osób. W ostatnich miesiącach widzimy znaczny przyrost użytkowników bankowości elektronicznej – obecnie już ponad 30 tys. Klientów banku korzysta z usługi Pocztowy24. Coraz więcej osób – już ponad 15 tys. - oszczędza na lokatach dostępnych w sklepie internetowym  na www.lokaty-online.pl  – mówi Szymon Midera, Wiceprezes Zarządu Banku Pocztowego.

Bank Pocztowy proponuje rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe, uznawane za najlepsze w kategorii tradycyjnych ROR-ów. W ostatnim czasie Bank uatrakcyjnił jeszcze swoją ofertę, umożliwiając posiadaczom kont rozliczeniowych korzystających z kart płatniczych uzyskanie zwrotu miesięcznej opłaty za prowadzenie rachunku. By tak się stało, wystarczy aby użytkownicy Pocztowego Konta Standard i Nestor dokonali w danym miesiącu bezgotówkowych operacji na kwotę przynajmniej 500 zł, a osoby korzystające z Pocztowego Konta Plus – przynajmniej 1000 zł. Dostęp do środków zgromadzonych na rachunkach możliwy jest nie tylko za pośrednictwem szerokiej sieci placówek Poczty Polskiej i oddziałów Banku Pocztowego, ale również przez Internet, telefon czy SMS. Bank Pocztowy oferuje również bezprowizyjny dostęp do wypłat w aż 4,5 tys. bankomatów na terenie całego kraju.

Atrakcyjności ofercie Banku dodaje także program Ekstra Procent, pozwalający posiadaczom ROR-ów dokonującym płatności bezgotówkowych na podniesienie oprocentowania Nowego Konta Oszczędnościowego nawet do 8%.

Większość (56,8%) Klientów Banku Pocztowego to kobiety. Wśród osób korzystających z usług Banku przeważają osoby w wieku 31 – 50 lat (36,1%) oraz 51 – 70 lat (32,7%). Nestorzy w wieku od 70 lat wzwyż stanowią również silną (15,9%) grupę Klientów Banku. Pozostałe 15,3% to korzystające z usług Banku Pocztowego osoby młode, do 30 roku życia. Zdecydowanie największą liczbą Klientów (72%) Bank Pocztowy może pochwalić się w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców. Osoby z dużych miast powyżej 200 tys. mieszkańców stanowią 15% Klientów Banku.

O jakości oferty Banku Pocztowego świadczą przyznawane jego produktom nagrody i wyróżnienia. W tym roku bank uhonorowany został nagrodą Alicja 2008 za wprowadzenie internetowego sklepu z lokatami www.lokaty-online.pl. Wcześniej Pocztowe Konto Plus uznane zostało za najlepsze w rankingu przeprowadzonym przez Gazetę Wyborczą i Open Finance. Pozytywne oceny zbiera również kredyt z dopłatami w ramach rządowego programu Rodzina na swoim.

Drukuj komunikat