zaslepkaNoBorder

r.

Wzrost w strategicznych obszarach – wyniki Grupy Banku Pocztowego za I półrocze 2015 r.

W I półroczu 2015 r. Bank Pocztowy wypracował skonsolidowany zysk netto na poziomie 22,5 mln zł, czyli o 2,1% wyższy niż przed rokiem, podczas gdy w całym sektorze bankowym nastąpił 8% spadek. Bank zanotował także wzrosty w kluczowych strategicznie obszarach, m.in. w liczbie obsługiwanych klientów oraz wartości sprzedaży kredytów konsumpcyjnych. ROE netto wyniosło 10,2%, a marża odsetkowa 3,6% - poziomy znacznie powyżej średniej rynkowej.

Bank Pocztowy w pierwszych 6 miesiącach 2015 r. osiągnął wzrost liczby prowadzonych ROR do 873 tys. (+10% r/r), przy wzroście liczby wszystkich klientów do 1,48 mln. Było to możliwe dzięki dalszemu uproszczeniu oferty i wprowadzeniu Konta ZawszeDarmowego – rachunku z bezwarunkową gwarancją braku opłat. Co ważne, przyrostowi liczby rachunków towarzyszył aż blisko 30% r/r wzrost średniego stanu środków zgromadzonych na ROR-ach prowadzonych przez Bank.

Istotnie, o 15% r/r do 493 mln zł, wzrosła wartość sprzedaży kredytów konsumpcyjnych, w samym czerwcu przekraczając poziom 100 mln zł. Saldo kredytów konsumpcyjnych wzrosło w tym czasie do 1,92 mld zł (+17% r/r).

- W pierwszym półroczu 2015 r. kontynuowaliśmy rozwój w kluczowych dla nas obszarach – pozyskaliśmy ponad 103 tysiące nowych klientów oraz sprzedaliśmy kredyty konsumpcyjne o wartości blisko pół miliarda złotych. Dużym sukcesem okazała się także sprzedaż jednostek funduszy inwestycyjnych, której wartość wyniosła ponad 100 mln zł. Jest to potwierdzeniem sukcesu naszego unikalnego modelu biznesowego - mówi Szymon Midera, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

Saldo kredytów ogółem brutto wyniosło 5,42 mld zł, a dostosowany do akcji kredytowej wolumen depozytów 5,54 mld zł.

Pozytywnie na tle rynku

Bank Pocztowy w I półroczu 2015 r. utrzymywał wysoką rentowność, w wielu obszarach osiągając wyniki powyżej średniej dla całego sektora bankowego.

- Skonsolidowany zysk netto Banku wyniósł 22,5 mln zł i wzrósł r/r o 2,1%, przy spadku w całym sektorze o 8,2%. Wskaźnik zwrotu z kapitału ROE netto na poziomie 10,2%, był o 0,5 p.p. wyższy niż średnia odnotowana w I półroczu 2015 r. na rynku. Osiągnęliśmy także dużo wyższą marżę odsetkową: 3,6% w porównaniu do 2,2% dla rynku – dodaje Szymon Midera, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

Dochody Banku Pocztowego w I półroczu 2015 r. wyniosły 161,6 mln zł. Jednocześnie Bank konsekwentnie poprawiał relację kosztów do dochodów, obniżając poziom wskaźnika C/I do 64,4% (-2,0 p.p r/r).


*Dane rynkowe – źródło: KNF

 

O Banku Pocztowym

Bank Pocztowy powstał w 1990 r. Dynamiczny rozwój Banku rozpoczął się jednak w 2009 r., w wyniku udanej transformacji z banku jako instytucji rozliczeniowo-depozytowej, w bank skoncentrowany na obsłudze klientów detalicznych. Podstawą unikalnego modelu biznesowego Banku Pocztowego jest strategiczne partnerstwo z Pocztą Polską, pozwalające wykorzystać potencjał Grupy Poczty Polskiej, w tym wyłączny dostęp do sieci sprzedaży Poczty Polskiej (7,4 tys. placówek w tym ponad 4,6 tys. dystrybuujących produkty bankowo-ubezpieczeniowe) i jej klientów oraz prosta oferta produktowa dopasowana do ich potrzeb. Od momentu wspomnianej transformacji Bank Pocztowy zanotował 2,9x wzrost liczby klientów (do 1,46 mln na koniec I półrocza 2015 r.), 2,8x wzrost portfela kredytowego (do PLN 5,4 mld zł na koniec I półrocza 2015 r.), 7,4x wzrost skonsolidowanego zysku netto (do 43,6 mln zł w 2014 r.), 4,4% udziału rynkowego (8. pozycja w sektorze) w liczbie obsługiwanych klientów indywidualnych.


Zastrzeżenie prawne:
Niniejszy materiał nie może być rozpowszechniany, publikowany ani rozsyłany, bezpośrednio
lub pośrednio, w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Australii, Kanadzie i Japonii.
Niniejszy materiał ma wyłącznie charakter informacyjny i w żadnym przypadku nie stanowi oferty ani zaproszenia do składania ofert, jak również nie może stanowić podstawy podjęcia decyzji w przedmiocie inwestowania w papiery wartościowe Banku Pocztowego S.A. („Spółka”). Prospekt emisyjny, który zostanie sporządzony w związku z ofertą publiczną akcji Spółki („Akcje”) („Prospekt”), po jego zatwierdzeniu przez Komisję Nadzoru Finansowego będzie stanowił jedyny prawnie wiążący dokument zawierający informacje o Spółce i publicznej ofercie jej Akcji w Polsce.
Niniejszy komunikat (oraz zawarte w nim informacje) nie zawiera ani nie stanowi oferty sprzedaży Akcji ani jakichkolwiek innych papierów wartościowych, ani też zaproszenia do złożenia oferty nabycia jakichkolwiek papierów wartościowych w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Australii, Kanadzie lub Japonii, ani w jakiejkolwiek innej jurysdykcji. Papiery wartościowe, o których mowa w niniejszym komunikacie nie zostały i nie zostaną zarejestrowane zgodnie z amerykańską ustawą o papierach wartościowych z 1933 roku, z późniejszymi zmianami („Ustawa o papierach wartościowych”) i nie mogą być oferowane ani sprzedawane w Stanach Zjednoczonych Ameryki, jeśli nie zostaną zarejestrowane zgodnie z Ustawą o papierach wartościowych lub nie będzie przysługiwać w stosunku do nich zwolnienie z wymogów dotyczących rejestracji przewidziane w Ustawie
o papierach wartościowych. Nie będzie prowadzona żadna oferta publiczna papierów wartościowych w Stanach Zjednoczonych.

Powiązane artykuły