1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Bank Pocztowy S.A. z siedzibą w Bydgoszczy (85-959), ul. Jagiellońska 17 („Bank”).
2. Kontakt. Może Pani/Pan skontaktować się z Bankiem za pomocą:
a. poczty tradycyjnej – kierując list na adres: ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz,
b. poczty elektronicznej – kierując e-mail na adres: b.trzcinski@pocztowy.pl
c. Telefonicznie pod numerem tel. (22)328-74-71.
3. IOD. W Banku został wyznaczony Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować za pomocą:
a. poczty tradycyjnej – kierując list na adres: ul. Jagiellońska 17, 85-959 Bydgoszcz z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”,
b. poczty elektronicznej – kierując e-mail na adres: informacja@pocztowy.pl, z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”.
4. Legalność przetwarzania. Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a) oraz f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych („RODO”), tj. dobrowolnie wyrażona zgoda oraz prawnie uzasadniony interes realizowanych przez Bank.
5. Cel. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu:
a. Przekazywania Pani/Panu przez Bank komunikatów prasowych – podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Banku, polegający na realizacji działań informacyjnych i PR-owych lub dobrowolnie wyrażona zgoda o ile została udzielona;
b. dochodzenia lub obrony w sprawie roszczeń lub praw Banku - podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Banku, polegający na rozpatrzeniu zgłoszenia będącego przedmiotem reklamacji oraz obrony przez potencjalnymi roszczeniami;
c. przesyłania do Pani/Pana informacji handlowej drogą elektroniczną w postaci wiadomości e-mail, w tym newslettera, przesyłanych na wskazany adres mailowy i w formie wiadomości tekstowych na wskazany numer telefonu komórkowego oraz na wykorzystywanie podanych adresu e-mail i numeru telefonu do prowadzenia marketingu bezpośredniego za pośrednictwem poczty elektronicznej, wiadomości SMS oraz drogą telefoniczną – na podstawie dobrowolnie wyrażonej zgody, o ile została udzielona;
6. Okres przechowywania danych. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Bank:
a. Do czasu wniesienia sprzeciwu – w przypadku, gdy Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez Bank na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Banku;
b. Do czasu wycofania udzielonej zgody – w przypadku, gdy Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez Bank na podstawie dobrowolnie wyrażonej przez Panią/Pana zgody.
c. do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z umowy lub z innego tytułu.
7. Prawo do sprzeciwu. W każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu (również z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją) wobec przetwarzania Pani/Pana danych, które Bank realizuje na podstawie prawnie uzasadnionego interesu. Sprzeciw można zgłosić osobiście, elektronicznie, telefonicznie lub pocztą tradycyjną. W takim przypadku Bank przestanie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe, chyba że będzie stanie wykazać, że w stosunku do Pani/Pana danych istnieją dla Banku ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pani/Pana interesów, praw i wolności, lub dane będą niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
8. Odbiorcy. Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane przez podmiotom przetwarzającym dane w imieniu Banku, np. firmy księgowe, prawnicze, audytorskie, informatyczne i marketingowe.
9. Pani/Pana prawa. W stosunku do Banku przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Banku, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
10. W przypadku przetwarzania przez Bank danych osobowych na podstawie zgody – w każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie tejże zgody przed jej wycofaniem.
11. W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane do wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Banku Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych. Uprawnienie do przenoszenia danych nie dotyczy danych, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
12. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
13. Podanie danych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do realizacji usługi Biura Prasowego Banku.