zaslepkaNoBorder

r.

Wyniki Banku Pocztowego po II kw. 2016 r.

Pierwsze półrocze 2016 r. w Banku Pocztowym pod hasłem poprawy aktywności klientów korzystających z rachunków oraz stabilnego wzrostu kredytów i depozytów. Zysk brutto Banku wyniósł 13,2 mln zł (9,6 mln zł netto). Współczynnik wypłacalności Banku ukształtował się na bezpiecznym poziomie 14,7%.

Liczba rachunków osobistych prowadzonych przez Bank Pocztowy na koniec II kw. 2016 r. wyniosła 864 tys., przy sprzedaży ROR w pierwszym półroczu 2016 r. na poziomie 93 tys. sztuk.

W 2016 r. Bank pozyskał 78 tys. nowych klientów (z segmentu klientów indywidualnych i mikro). Mimo to - w efekcie procesu porządkowania bazy klienckiej oraz zamykania m.in. nieaktywnych ROR-ów i kont oszczędnościowych - nastąpił nieznaczny spadek łącznej liczby klientów na koniec czerwca 2016 r. do poziomu blisko 1,4 mln.

- W efekcie pracy nad jakością rachunków Bank Pocztowy może pochwalić się rok do roku ponad 32% wzrostem średniego stanu środków, jakie nasi klienci gromadzą na rachunkach bieżących – mówi Sławomir Zawadzki, Wiceprezes Zarządu, p.o. Prezesa Zarządu Banku Pocztowego.

Bank Pocztowy kontynuował intensywną akwizycję w obszarze kredytów konsumpcyjnych – ich sprzedaż w minionych 12 miesiącach przekroczyła 1 miliard złotych. Przyniosło to blisko 15% wzrost salda r/r, do poziomu ponad 2,2 mld zł.

Stabilnemu wzrostowi akcji kredytowej Banku Pocztowego do poziomu 5,5 mld zł (+1,9% r/r) na 30 czerwca br., towarzyszył dopasowany wzrost po stronie depozytowej do poziomu 5,7 mld zł (+4,8% r/r).

Grupa Banku Pocztowego wypracowała po II kw. 2016 r. zysk brutto na poziomie 13,2 mln zł (9,6 mln zł netto). Taki wynik jest konsekwencją m.in. konieczności zawiązania dodatkowych rezerw na potencjalne zobowiązania wynikające z trwającego postępowania Prezesa UOKiK oraz wzrostu kosztów ryzyka związanych z coraz większym udziałem w portfelu Banku kredytów gotówkowych (charakteryzujących się większą rentownością, ale również wyższym poziomem ryzyka).

Jednocześnie w omawianym okresie Bank odnotował ponad 7,4% wzrost dochodów r/r do poziomu ponad 173  mln zł. O 7,6% wzrosły koszty Banku. Wskaźnik kosztów do dochodów C/I na 30 czerwca 2016 r. wyniósł 64,5%. Współczynnik wypłacalności Grupy Banku Pocztowego ukształtował się na bezpiecznym poziomie 14,7%.

– Na wyniki Banku wypracowane po II kw. 2016 r. istotnie wpływa konieczność dotworzenia rezerw związanych z jakością portfela kredytów gotówkowych z lat 2013-15 – mówi Sławomir Zawadzki, Wiceprezes Zarządu, p.o. Prezesa Zarządu Banku Pocztowego.

- Jestem przekonany, że unikalny model biznesowy Banku Pocztowego oraz jeszcze skuteczniejsze wykorzystanie strategicznego partnerstwa z Pocztą Polską pozwoli nam w perspektywie kolejnych lat osiągać coraz lepsze efekty – dodaje Sławomir Zawadzki.

W drugiej połowie roku Bank koncentruje się na:

  • dalszym zacieśnianiu współpracy z Pocztą Polską, większościowym akcjonariuszem. Od 1 września br. Bank wprowadził nowy program motywacyjny, premiujący sprzedaż przez pracowników Poczty produktów kredytowych Banku Pocztowego,
  • wykorzystaniu cyfrowego potencjału Grupy Poczty Polskiej. W Banku trwają prace nad mobilnym rozwiązaniem, które będzie wprowadzone w niedalekiej przyszłości pod marką EnveloBank. Pozwoli to Bankowi realizować plany przyciągnięcia do Banku Pocztowego także nowej grupy klientów mobilnych,
  • oferowaniu klientom detalicznym prostych produktów depozytowych i kredytowych. Od 21 sierpnia do18 września br. trwa telewizyjna kampania reklamowa Pożyczki na Poczcie. W efekcie kampanii oraz uatrakcyjnienia produktu od 1 lipca br. Bank już odnotował wzrost wartości uruchomionych pożyczek - z 1,7 mln zł w czerwcu do 9,5 mln zł w sierpniu br.

Kontakt dla mediów

Bartosz Trzciński

Rzecznik Prasowy

b.trzcinski@pocztowy.pl

Powiązane artykuły