zaslepkaNoBorder

r.

Bank Pocztowy wprowadzi fundusze inwestycyjne pod własną marką

Bank Pocztowy uzyskał zgodę Komisji Nadzoru Finansowego na wprowadzenie do oferty funduszy inwestycyjnych w tzw. formule white label. Nowe fundusze pod marką własną Banku Pocztowego pojawią się w ofercie już w lipcu br.

W lipcu br. Bank Pocztowy zaproponuje nowe fundusze inwestycyjne o dwóch strategiach. Choć pojawią się pod własną marką Banku i dostępne będą w placówkach Banku Pocztowego, zarządzane będą przez IPOPEMA TFI.

- Na początek wprowadzimy do oferty dwa nowe fundusze – Pocztowy Ostrożny i Pocztowy Zrównoważony. Dzięki zgodzie udzielonej Bankowi Pocztowemu przez Komisję Nadzoru Finansowego, możemy zaproponować naszym Klientom fundusze pod własną marką Banku, jeszcze lepiej dopasowane do potrzeb i specyfiki naszych Klientów – mówi Paweł Spławski, Wiceprezes Zarządu Banku Pocztowego.

POCZTOWY Ostrożny dążył będzie do uzyskania stopy zwrotu przewyższającej oprocentowanie depozytów bankowych, niezależnie od sytuacji na rynkach finansowych. Do 100% portfela ulokowanych będzie w instrumentach dłużnych, w tym w obligacjach, bonach skarbowych i instrumentach rynku pieniężnego. W zależności od koniunktury na rynku kapitałowym - maksymalnie 40% portfela zainwestowane zostanie w akcje. Fundusz może inwestować w papiery wartościowe spółek o solidnych fundamentach i dobrych perspektywach rozwoju.

POCZTOWY Zrównoważony dąży do uzyskania stopy zwrotu przewyższającej zysk z inwestycji w obligacje. Zrównoważony charakter funduszu umożliwiał będzie aktywne dostosowywanie części akcyjnej i dłużnej do zmian na rynku. Min. 30% i max. 70% portfela zainwestowane zostanie w akcje spółek o solidnych fundamentach i dobrych perspektywach rozwoju, a od 70% do 100% w instrumenty dłużne, w tym nie mniej niż 30% w instrumenty dłużne emitowane lub gwarantowane przez Skarb Państwa

Obecnie w Banku Pocztowym trwają prace nad rejestracją subfunduszy, a jednocześnie kontynuowane są szkolenia pracowników, którzy odpowiadać będą za sprzedaż produktów w sieci własnej Banku.

W 2015 r. Bank Pocztowy wprowadził do swojej oferty 9 funduszy inwestycyjnych IPOPEMA TFI, których sprzedaż w całym roku przekroczyła 200 mln zł i stanowiła ok. 3% całej sprzedaży funduszy odnotowanej na rynku w ubiegłym roku.

- Klienci wybierali głównie fundusze inwestycyjne o ograniczonym poziomie ryzyka, stąd też taki kierunek strategii obraliśmy dla naszej nowej oferty. W 2016 r.  planujemy zebranie ta drogą aktywów na poziomie 120 mln zł – mówi Paweł Spławski.


-----------

Bank Pocztowy powstał w 1990 r. Dynamiczny rozwój Banku rozpoczął się jednak w 2009 r., w wyniku udanej transformacji z banku jako instytucji rozliczeniowo-depozytowej, w bank skoncentrowany na obsłudze klientów detalicznych. Podstawą unikalnego modelu biznesowego Banku Pocztowego jest strategiczne partnerstwo z Pocztą Polską, pozwalające wykorzystać potencjał Grupy Poczty Polskiej, w tym wyłączny dostęp do sieci sprzedaży Poczty Polskiej (7,5 tys. placówek w tym ponad 4,6 tys. dystrybuujących produkty bankowo-ubezpieczeniowe) i jej klientów oraz prosta oferta produktowa dopasowana do ich potrzeb.

Kontakt dla mediów

Bartosz Trzciński

Rzecznik Prasowy

b.trzcinski@pocztowy.pl

Powiązane artykuły