zaslepkaNoBorder

r.

2008 w Banku Pocztowym

Lokata Polskie Medale, Nowe Konto Oszczędnościowe, internetowy sklep z lokatami -  to niektóre z osiągnięć Banku Pocztowego w minionym roku.

Na koniec 2008 roku saldo depozytów osiągnęło w Banku Pocztowym 1 mld zł. Uśredniony stan kredytów detalicznych wyniósł 551 mln zł. Dynamika kredytów w 2008 roku w stosunku do 2007 roku ukształtowała się na poziomie 131,5 %, a dynamika depozytów w tym okresie wyniosła 120,4 %.

2008 rok przyniósł również istotne zmiany w liczbie Klientów, którzy zdecydowali się skorzystać z oferty Banku. W Banku Pocztowym otwartych jest ponad 240 tys. rachunków, ale warto podkreślić, że faktyczna liczba Klientów jest znacznie wyższa i pod koniec roku przekroczyła 385 tys. osób. Około 100 tys. Klientów korzysta z kredytu gotówkowego w Banku Pocztowym.

Na wyniki sprzedażowe Banku bardzo duży wpływ ma tworzenie w Urzędach Pocztowych Stanowisk Finansowych. W grudniu 2008 r. funkcjonowało 1885 Stanowisk Finansowych. Wyniki wskazują, że placówki, w których utworzone zostały Pocztowe Stanowiska Finansowe znacznie zwiększyły efektywność sprzedaży produktów bankowych. W grudniu sprzedaż Pocztowego Kredytu Gotówkowego, Pocztowych Lokat Terminowych oraz Pocztowych Kont w urzędach ze Stanowiskami Finansowymi była ponad 3-krotnie wyższa niż w pozostałych urzędach.

W 2008 r. przeszkolonych zostało łącznie blisko 10 tys. pracowników Poczty Polskiej. Do 5650 wzrosła również liczba osób certyfikowanych.

Miniony rok pokazał, że Bank Pocztowy potrafi pozytywnie zaskakiwać, wprowadzając innowacyjne dla bankowości rozwiązania i produkty.

Nowe Konto Oszczędnościowe

Cieszącym się największą popularnością produktem Banku Pocztowego w 2008 roku okazało się Nowe Konto Oszczędnościowe. W ciągu zaledwie trzech miesięcy od wprowadzenia NKO do oferty Banku (początek października 2008), otwartych zostało 40 tys. kont, na których Klienci zdeponowali ponad 200 mln zł. Warto podkreślić, że aż 75 proc. tych środków pochodzi ze sprzedaży w Urzędach Pocztowych. Największymi zaletami Nowego Konta Oszczędnościowego są: oprocentowanie na poziomie aż 6 proc. w skali roku, brak kosztów związanych z jego otwarciem i prowadzeniem oraz możliwość aż 3-krotnego w miesiącu bezpłatnego podjęcia  zdeponowanych na nim środków. Konto jest bardzo wygodne w zarządzaniu, gdyż operacji dokonywać można przez Internet, telefon, w Oddziałach Banku Pocztowego oraz sieci ponad 5 tys. placówek Poczty Polskiej. Dodatkowo 1 stycznia 2009 r. Bank uruchomił Program „Ekstra Procent", który Klientom dokonującym transakcji bezgotówkowych kartą płatniczą Banku Pocztowego daje możliwość podniesienia oprocentowania NKO nawet do 8 proc. w skali roku. Obecnie z Nowego Konta Oszczędnościowego korzysta ponad 50 tys. Klientów.

Lokaty Terminowe

Cykl interesujących produktów depozytowych Bank Pocztowy zapoczątkował wprowadzając w styczniu 2008 r. Lokatę na „5", której saldo na koniec roku wyniosło prawie 80 mln zł, a następnie Lokaty Polska Mistrzem! i Polskie Medale, których oprocentowanie uzależnione było od wyników osiąganych przez polskich sportowców na piłkarskich Mistrzostwach Europy i Igrzyskach Olimpijskich. Rok lokat Bank zakończył wprowadzając w grudniu dziesięciodniową Killer Lokatę, oprocentowaną na poziomie aż 10 proc. w skali roku. W ciągu zaledwie 1 miesiąca założono ponad 2 tys. lokat na łączną kwotę przekraczającą 16 mln zł.

Kredyt Raz Dwa

Także w tym roku w ofercie Banku pojawił się Kredyt Raz Dwa, umożliwiający otrzymanie gotówki nawet w 15 minut. W Urzędach Pocztowych i placówkach Banku Pocztowego można w ten sposób, tylko na dowód osobisty, bez dodatkowych zaświadczeń i poręczycieli uzyskać od 500 zł do 5000 zł kredytu. Największym novum w tym procesie jest to, że umowa kredytowa jest podpisywana przez pracownika Banku Pocztowego z użyciem bezpiecznego podpisu elektronicznego. Wraz z zawarciem umowy kredytowej, Bank udostępnia Klientowi stały dostęp on line do jego umowy. Dzięki automatyzacji procesu Klient przy okienku pocztowym składa wniosek i od razu otrzymuje decyzję kredytową, wydruk umowy oraz pieniądze.

Przez 9 miesięcy minionego roku w ogólnopolskich mediach prowadzone były kampanie reklamowe poszczególnych produktów Banku.

www.lokaty-online.pl

Innowacje wprowadzane były również w kanałach mobilnych. W czerwcu 2008 r. Bank Pocztowy, jako pierwszy w Polsce, otworzył internetowy sklep z lokatami www.lokaty-online.pl, umożliwiający zakup lokat bez konieczności wychodzenia z domu.

Klienci Banku mogą bez opłat korzystać z liczącej ok. 4500 bankomatów sieci Banku Pocztowego, PKO BP, Kredyt Banku, Euronetu i Cash4you. Jednocześnie z opłaty za wypłatę gotówki za granicą zwolnieni są Klienci detaliczni, używający kart Banku Pocztowego wydanych do rachunków Pocztowych Kont Standard, Plus i Nestor (karty Visa Electron) oraz Pocztowych Kont Firmowych i Pocztowych Kont Firmowych Plus (karty Visa Biznes Electron).

Bank Pocztowy wyróżniony

W minionym roku działalność Banku Pocztowego i jego produkty docenione zostały w rankingach. Pocztowe Konto Plus w rankingu Gazety Wyborczej i Open Finance uznane zostało przez ekspertów za najlepsze „konto dla klienta tradycyjnego". Dużym osiągnięciem było również wyróżnienie Banku Pocztowego w rankingu magazynu Forbes, w kategorii „Najlepszy bank dla małych i średnich firm".


Kontakt dla mediów

Bartosz Trzciński

Rzecznik Prasowy

b.trzcinski@pocztowy.pl

Powiązane artykuły