Aktualności

07 marca 2024 r.
Baner Biuro Prasowe 1200x600px-BLIK-06-03-2024
W ciągu dwóch lat liczba transakcji BLIK w Banku Pocztowym wzrosła niemal czterokrotnie

Prawie 10 milionów transakcji BLIK o wartości ponad 934 mln zł dokonali klienci Banku Pocztowego od IV kwartału 2020 r. Natomiast od czasu wprowadzenia w sierpniu 2023 r. Przelewu na telefon BLIK w Banku Pocztowym, konsumenci wykonali aż 3 miliony płatności mobilnych BLIK, z czego już 18% stanowiły właśnie Przelewy na telefon.  Joanna Moskalik, Dyrektor Departamentu Produktów Detalicznych i Usług Płatniczych Banku Pocztowego zauważa, że liczba klientów korzystających z możliwości szybkiego dokonywania transakcji, takich jak BLIK dynamicznie wzrasta i ten trend zostanie utrzymany, ponieważ popularność płatności mobilnych stale rośnie, przekładając się na zmianę preferencji konsumenckich.

Czytaj więcej
27 lutego 2024 r.
Komunikacja zewnętrza baner Biuro Prasowe ESG 27-02-2024
Do 2026 roku Bank Pocztowy chce zredukować emisję własną CO2 o 32%. Trwa wymiana floty na samochody zero i niskoemisyjne.

Bank Pocztowy do 2030 roku chce osiągnąć neutralność klimatyczną w obszarach własnej działalności. Wymiana floty na  samochody zero i niskoemisyjne oraz wzrost wykorzystania energii elektrycznej z Odnawialnych Źródeł Energii (OZE) w Centralach Banku oraz niektórych placówkach to kolejne kroki podejmowane przez Bank Pocztowy w celu ochrony środowiska. Prezes Zarządu Banku Pocztowego Jakub Słupiński przyznaje, że wdrażane działania proekologiczne, zgodne z przyjętą w czerwcu ubiegłego roku Strategią Banku, ograniczą emisję dwutlenku węgla i obniżą do 2026 roku ślad węglowy Banku. Ustalony obecnie cel na rok 2026 to około 32% względem roku 2022 traktowany przez Bank jako referencyjny.

Czytaj więcej
22 lutego 2024 r.
Wyniki finansowe 2023 - najwyższe w historii plansza główna
Bank Pocztowy z najlepszymi wynikami w historii - zysk netto za 2023 r. wyniósł 223,8 mln zł i był ponad dwukrotnie wyższy w porównaniu do 2022 r.

Bank Pocztowy w 2023 roku wypracował wynik finansowy netto w wysokości 223,8 mln zł, wyższy o 118,8 mln zł, tj. o 113,1% w porównaniu do 2022 r. Jest to najwyższy wynik w kilkudziesięcioletniej historii Banku Pocztowego odnotowany w ujęciu całorocznym. Jednocześnie w 2023 r. Bank osiągnął wskaźnik zwrotu z kapitału (ROE netto) na poziomie 49,5%, o 18,9 p.p. wyższy r/r o czym zadecydował wzrost zysku netto mimo jednoczesnego wzrostu wartości kapitałów własnych. Jeszcze w tym kwartale Bank planuje zakończyć zrealizowany z sukcesem Plan Naprawy w obszarze kapitałowym. W opinii Zarządu Banku dobra kondycja finansowa Banku oraz realnie wdrażana w życie nowa strategia na lata 2023-2026 pozwolą na dalszy rozwój Banku Pocztowego w kolejnych okresach.  

Czytaj więcej
01 lutego 2024 r.
Baner Biuro Prasowe 1200x600px-karta EKO-31-01-2024
12 000 nagród do zdobycia w promocji Banku Pocztowego – pierwszy krok to otwarcie konta z kartą

Bank Pocztowy od lutego br. rozpoczyna nową promocję skierowaną do osób, które otworzą w Banku konto osobiste wraz z kartą debetową, którą zarejestrują w Programie Bezcenne® Chwile oraz spełnią pozostałe warunki promocji. Jeden Klient może otrzymać do 300 zł w formie punktów w Programie i przeznaczyć je m.in. na vouchery do wybranych sklepów, na paliwo z CircleK, czy bilety do kina. Akcja promocyjna potrwa do końca kwietnia 2024 roku lub do wyczerpania puli nagród.

Czytaj więcej
17 stycznia 2024 r.
4 PW 034 1
Komentarz ekspercki: Sztuczna inteligencja – największe korzyści płyną z synergii.

Sektor finansowy, z uwagi m.in. na wysoki poziom informatyzacji oraz otwartość na nowe technologie i rozwiązania, od dawna korzysta z dobrodziejstw jakie daje sztuczna inteligencja. Wykorzystanie AI usprawnia procesy, równocześnie generując potrzebę nowych kompetencji niezbędnych do efektywnego tworzenia, używania i utrzymywania sztucznej inteligencji. W bankach możliwości wykorzystania nowej technologii jest wiele - poczynając od obsługi klientów, gdzie chatboty już wspierają proces udzielania odpowiedzi, przez marketing i wsparcie w tworzeniu kampanii, po IT umożliwiając  usprawnienie m.in. testowania oprogramowania. Sztuczna inteligencja znalazła szerokie zastosowanie w sektorze finansowym, przynosząc liczne korzyści w zakresie efektywności operacyjnej, analizy danych, obsługi klienta i zarządzania ryzykiem. Czy dalszy dynamiczny rozwój AI może ograniczyć zatrudnienie w sektorze bankowym - komentuje Magdalena Miąsek - Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Banku Pocztowym.

Czytaj więcej
04 stycznia 2024 r.
Baner Biuro Prasowe 1200x600px-kredyt OZE 3-01-2024 #1
Kredyt na OZE – nowy produkt Banku Pocztowego dla Spółdzielni i Wspólnot Mieszkaniowych

Wraz z początkiem 2024 r. Bank Pocztowy wprowadził nowy produkt – Kredyt na OZE. Z oferty Banku mogą skorzystać Wspólnoty i Spółdzielnie Mieszkaniowe, które ubiegają się o dofinansowanie przedsięwzięć związanych z odnawialnymi źródłami energii grantem OZE, oferowanym w ramach Programu TERMO, realizowanego przez Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK). Grant OZE wynosi aż 50% wartości kosztów netto przedsięwzięcia.  Minimalna kwota kredytu oferowanego przez Bank Pocztowy wynosi 10 tys. zł. Wprowadzenie nowego produktu jest zgodne ze strategią Banku Pocztowego na lata 2023-2026,  która zakłada m. in. aktywną obecność Banku w sektorze usług finansowych dla mieszkalnictwa.  

Czytaj więcej
Zobacz więcej wpisów

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.